Hallo

Mijn naam is Francis,

​

Al meer dan 20 jaar help ik mijn klanten om langdurig welzijn te bereiken en hun gezondheid en prestaties te verbeteren.

​

Ik ben dankbaar voor de kans om dieren en mensen te helpen om het leven ten volle te leven.

Dierenchiropractor

"Ik geloof dat interactie met dieren ons tot betere mensen maakt en dat we veel van hen kunnen leren"

Mijn verhaal

Toen ik mijn woonplaats in het noorden van Canada verliet om chiropractie te gaan studeren, had ik geen idee dat ik zo'n 25 jaar later in Nederland zou gaan wonen, waar ik mensen en dieren zou behandelen.

​

Mijn keuze om chiropractie te gaan studeren lag voor de hand. Chiropractie is een onderdeel van mijn leven sinds ik een kind was. Ik waardeer de holistische en vitalistische filosofie en het past bij mijn visie op gezondheid en leven in het algemeen. Ik laat me regelmatig behandelen om goed in balans te blijven.

​

Na mijn afstuderen (2003) oefende ik in Montreal totdat ik naar Europa verhuisde, waar ik een paar jaar in Parijs woonde voordat ik me in 2007 in Amsterdam vestigde.

​

Snel vooruit naar 2021. Ik heb een hond geadopteerd, en zoals je misschien weet, verandert er veel als je besluit een huisdier te nemen. De energie en de routine veranderen, en jij, de eigenaar, verandert ook. Ik realiseerde me dat tijd doorbrengen met mijn hond en andere dieren me veel voldoening gaf. Ik hou van hun authenticiteit en hun manier van leven in het moment. Ik besloot toen dierenchiropractie te gaan leren aan het International Academy of Veterinary Chiropractic in Duitsland.

Ik ben chiropractie dankbaar voor de positieve impact die het heeft op mijn eigen gezondheid, maar ook omdat het mij de mogelijkheid geeft om anderen, mensen en dieren, te helpen door hun gezondheid te verbeteren zodat ze volop kunnen genieten van het leven!

​

Naast chiropractie ben ik graag buiten, het liefst in de natuur. Ik hou van wandelen, skiën en paddleboarden met mijn hond. Het is altijd een plezier om lange wandelingen te maken op het strand of in het bos, naar de Nederlandse kust, de Waddeneilanden of de Veluwe. Mezelf aarden in de natuur is voor mij een van de beste manieren om opnieuw verbinding te maken en terug te gaan naar de basis. Ik denk dat we te vaak de helende krachten van de natuur onderschatten. Vandaar het belang om het te bewaren. Als wij voor de natuur zorgen, zorgt zij op haar beurt voor ons.

Heeft u vragen of wilt u weten wat chiropractie voor uw huisdier kan betekenen, neem dan gerust contact met mij op.

Lid van de Veterinary Society of Chiropractic

Afgestureerd aan de International Academy of Veterinary Chiropractic